Remiksuj, Warszawo! – pod takim tytułem odbyło się 15 października 2017 r. 2. Forum Aplikacji i Gier Mobilnych.
FAM to wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych tematem aplikacji i gier mobilnych w sztuce, kulturze oraz edukacji. Niniejsza publikacja krótko podsumowuje FAM, przypomina najważniejsze zagadnienia poruszane w debatach i wystąpieniach prelegentów. A działo się naprawdę sporo.
Dyskutowaliśmy o tym, jak zmienia się sposób korzystania z mobilnych technologii, a także z wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Tego dnia eksperymentowaliśmy z mobilną materią, rozmawialiśmy o tym, czym jest remiks, czyli zabawa treściami kultury, i do czego mogą się przydać otwarte zasoby.
Zorganizowaliśmy przestrzeń FAM wokół sekcji warsztatowych, podczas których każdy mógł eksperymentować z aplikacjami i treściami kultury pod okiem naszych animatorów. Zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji i gier mobilnych, m.in. z obszarów edukacji, technologii i sztuki.
Pokazaliśmy, jak gry mogą zachęcić do nauki chemii i fizyki oraz jak przeprowadzać eksperymenty na smartfonie i tablecie. Języki obce, gry edukacyjne, aplikacje dla edukatora, poznawanie otaczającego nas świata, grywalizacja, edutainment czy crowdsourcing – to główne tematy, wokół których zbudowaliśmy narrację o edukacji. Nie mogło się też obyć bez nowinek technologicznych i najciekawszych trendów mobile – aplikacji, które przybliżają budowę ludzkiego ciała, wykorzystują sensory i właściwości urządzeń mobilnych (np. przelewają wirtualną ciecz z jednego tabletu do drugiego), a także takich, dzięki którym możemy tworzyć gotowe do druku modele 3D.
Projekt współfinansowany przez m. st. Warszawa
