Skip to main content

Warsztat przeznaczony jest dla firm i instytucji, planujących stworzenie gry lub aplikacji mobilnej, która:
-pomoże zareklamować usługi,
-zaangażuje przyszłych użytkowników aplikacji, dzięki systemowi grywalizacji (zastosowaniu elementów znanych z gier planszowych i komputerowych),
-stanie się nowym kanałem komunikacji z użytkownikami,
-będzie uwzględniała potrzeby użytkowników.

Aplikacje mobilne stały się popularnym narzędziem komunikacji, które daje NGOsom, instytucjom i firmom możliwość kontaktu i angażowania odbiorcy w swoje przedsięwzięcia.

Uczestnicy
Warsztat przeznaczony jest dla przedstawicieli instytucji, NGOsów i firm, które chcą zrealizować swoją aplikację mobilną.

Metody i narzędzia

Podczas warsztatu wykorzystana jest metodyka projektowania nastawiona na użytkownika – User Centered Design, która sprzyja wypracowaniu aplikacji potrzebnej, użytecznej i ciekawej.
Zaproponowany proces przeznaczony jest przede wszystkim do tworzenia innowacyjnych usług mających budować silne zaangażowanie użytkowników. Głównym założeniem jest przeprowadzenie w pierwszej kolejności etapów analizy i projektowania poprzez zdiagnozowanie potrzeb, wypracowanie założeń i przetestowanie ich z użytkownikami.
SPRZĘT: projektor, ekran, ewentualnie dostęp do wi-fi.

Rezultaty

Podczas warsztatu pomożemy:

  • Opracować ciekawy pomysł na aplikację;
  • Włączyć w jej projektowanie i realizację przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej;
  • Stworzyć makietę aplikacji (schematyczny rysunek kluczowych ekranów);
  • Określić parametry techniczne aplikacji;
  • Stworzyć zarys specyfikacji, dzięki której będziecie mogli wyłonić podwykonawcę, który zaprogramuje Waszą aplikację;
  • Naszkicować harmonogram i budżet.


Dzięki dobrze przygotowanym wytycznym i projektowi można zyskać:

  • Pomysł dopasowany do potrzeb przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej;
  • Zmniejszone koszty projektu i niskie ryzyko zmian w trakcie produkcji aplikacji;
  • Świadomie zbudowane pozytywne doświadczenia przyszłych użytkowników aplikacji mobilnej.

Czas trwania

Warsztat skrócony 2 dni po 6 godz. szkoleniowych, max. 8 uczestników

  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: opisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikana makieta max 3 ekranów.

Warsztat rozszerzony 2 dni po 8 godz. szkoleniowych, od 8 do 12 uczestników

  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: spisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikalna makieta max 5 ekranów.

Warsztat pogłębiony 3 dni po 8 godz. szkoleniowych, powyżej 12 uczestników

  • Wypracowany pomysł na aplikację lub grę mobilną: opisane podstawowe założenia, wskazówki do realizacji, szkic specyfikacji, szkic harmonogramu, zarys budżetu.
  • Klikalna makieta max 10 ekranów.
Warsztat prowadzą

Sylwia Żółkiewska – projektantka aplikacji mobilnych, animatorka kultury i autorka materiałów edukacyjnych dotyczących zastosowania aplikacji i gier mobilnych w kulturze i edukacji. Absolwentka ASP w Krakowie (Wydział Grafiki, specjalizacja – Film Animowany) oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich na WZ UW. Autorka pierwszej w Polsce publikacji na temat tworzenia aplikacji mobilnych dla kultury pt. APPetyt na APPlikacje (wyd. Fundacja Orange 2016). Współpracuje z: Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Fundacją Orange, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Uniwersytetem Muzycznym im. F.Chopina. Jest członkinią Sieci Latających Cyfrowych Animatorów Kultury Towarzystwa Inicjatyw Twórczych ę.

Małgorzata Rycharska – ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi. Dodatkowo ponad 12 lat doświadczenia w prowadzeniu innowacyjnych projektów i zarządzania dużymi zespołami. W latach 2002 – 2006 pełniła funkcję Chief Community Managera, a następnie 2006 – 2010 dyrektora produkcji gier w one2tribe z o.o. odpowiadając jednocześnie za design gier. Od 2011 pracuje jako freelancer. Realizowała projekty kreatywne m.in. dla takich klientów i marek jak Heyah, Era, Plus, Orange, Play, TVP, Citi Interactive, Super Express, Axel Springer, Raiffeisen, Gadu-Gadu, Fundacji Ernst&Young, Polsko-Amerykańskiej Fundacji Rozwoju Przedsiębiorczości, Infovide-Matrix, VoodooDance, Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz projekty doradztwa w zakresie organizacji designu i community managementu dla Play i Heyah.

Zapytaj o ofertę

Chętnie dostosujemy naszą ofertę do Twoich potrzeb. Cena warsztatu jest do uzgodnienia w zależności od liczby godzin i uczestników oraz miejsca przeprowadzenia zajęć. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz do nas na info@cultureshock.pl.