Warszawa jest mobile!
Głównym celem FAM – I Festiwalu Aplikacji i Gier Mobilnych – jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Pokazując inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i możliwości zastosowania aplikacji w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy również zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom mieszkańców.
Pomysł festiwalu jest inicjatywą pionierską, gdyż na chwilę obecną wszelkie targi i konferencje mobile pomijają zawartość merytoryczną aplikacji mobilnych, skupiając się na technologiach i sprzęcie i są kierowane do specjalistów, a nie do zwykłych ludzi. I Festiwal Aplikacji i Gier Mobilnych ma ambicję to zmienić. Planujemy pokazać nie tylko zestawy inspirujących aplikacji mobilnych, ale także sposoby ich zastosowania: podczas zwiedzania i doświadczania Warszawy, w animacji kultury, w szkole, w domu, w pracy, do działań twórczych, obywatelskich, społecznych oraz ochrony zdrowia.
W trakcie festiwalu zaprezentowaliśmy kilkadziesiąt aplikacji mobilnych, skupionych w sześciu sekcjach tematycznych:
VARSAVIANA
Sekcja obejmuje gry, aplikacje historyczne i powstańcze oraz ofertę kulturalną Warszawy prezentowaną w aplikacjach mobilnych.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI VARSAVIANA
EDUKACJA
Sekcja przedstawi aplikacje wspierające prowadzenie zajęć, lekcji i warsztatów dla różnych grup wiekowych oraz aplikacje stworzone przez warszawską młodzież szkolną w ramach warsztatów nowych mediów.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI EDUKACJA
TECHNOLOGIE
W tym miejscu będzie można poznać i wypróbować aplikacje, które wykorzystują nowe technologie np.: rzeczywistość wirtualną, rzeczywistość rozszerzoną, aplikacje sterujące, czy symulujące.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI TECHNOLOGIE
KREACJA
Sekcja ta obejmuje aplikacje wspierające tworzenie filmów, interaktywnych zdjęć, gier i animacji, oraz animację i promocję kultury.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI KREACJA
DLA NAJMŁODSZYCH
Podczas festiwalu dostępny będzie także kącik do zabawy z grami i aplikacjami mobilnymi dla dzieci. Kącik ten poprowadzi Fundacja Festina Lente, która zaprezentuje kilkanaście własnych realizacji – multimedialnych książek dla dzieci na podstawie utworów Franciszki i Stefana Themerson, Ignacego Kraszewskiego i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI DLA NAJMŁODSZYCH
SPOŁECZEŃSTWO
Zaprezentowane zostaną najciekawsze aplikacje warszawskie lub ogólnopolskie zachęcające do działań społecznych, obywatelskich i politycznych, a także inspirujące przykłady aplikacji tego typu ze świata. Sekcję poprowadzi Koduj dla Polski.
LISTA APLIKACJI W SEKCJI SPOŁECZEŃSTWO
Ambicją festiwalu jest integracja instytucji edukacyjnych i instytucji kultury wokół tematu aplikacji mobilnych oraz wymiana doświadczeń związanych z tworzeniem i promocją aplikacji mobilnych i stosowaniem ich w trakcie realizowania własnej oferty edukacyjnej. Chcemy, aby twórcy tych najbardziej popularnych polskich aplikacji podzielili się swoimi doświadczeniami z publicznością, dlatego podczas festiwalu zorganizowane zostaną spotkania i dyskusje z zaproszonymi gośćmi.
Jeśli są Państwo zainteresowani udziałem w FAM lub nawiązaniem innej współpracy prosimy o kontakt na fam@cultureshock.pl albo pod nr tel. 515 – 288 – 141.
Rejestracja na festiwal
Panele i wykłady
Panele dyskusyjne cz.1:
12:20-13:00 – VARSAVIANA Po co instytucji kultury aplikacja, czyli jak dać się ściągnąć, prowadzi Paulina Jędrzejewska
13:20-14:00 – KREACJA i SPOŁECZEŃSTWO Mobilne innowacje, czyli jak aplikacje rozbudzają moce twórcze, prowadzi Małgorzata Rycharska
Wykłady:
14:10-14:30 – APPetyt na APPlikacje, czyli jak wygląda proces powstawania aplikacji mobilnej, Sylwia Żółkiewska
14:30-14:50 – Aplikacje dostępne dla wszystkich, Mikołaj Rotnicki, Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego, członek Koalicji Otwartej Edukacji
14:50-15:10 – Chmura obliczeniowa dla deweloperów, Grzegorz Falkowski, Oktawave
Panele dyskusyjne cz.2:
15:20-16:00 – EDUKACJA Bezkrwawa sekcja żaby, czyli jak rozbudzić pasję do poznawania świata, prowadzi Noemi Gryczko
16:20-17:00 – TECHNOLOGIE Pokemon Go w muzeum, czyli jakie możliwości dla dla kultury i edukacji przyniosą technologie mobilne przyszłości, prowadzi Sylwia Żółkiewska
Szczegółowy opis paneli i panelistów
Zapraszamy:
MIESZKAŃCÓW WARSZAWY
Chcących zobaczyć jak kultura przenika się z technologiami, zainteresowanych historią Warszawy i poznawaniem jej za pomocą nowych mediów.
MŁODZIEŻ, STUDENTÓW
Użytkowników aplikacji i ich przyszłych twórców.
PRZEDSTAWICIELI INSTYTUCJI KULTURY
Poszukujących inspiracji do poszerzenia swojej oferty edukacyjnej i kulturalnej.
NAUCZYCIELI
Edukatorów szukających inspiracji do prowadzonych zajęć.
RODZICÓW
Którzy chcą świadomie korzystać z nowych technologii i szukają ciekawych inspiracji edukacyjno-rozwojowych dla swoich dzieci.
SENIORÓW
Interesujących się kulturą i historią Warszawy, którzy chcieliby łatwo i prosto rejestrować swoje historie za pomocą multimediów.
ENTUZJASTÓW NOWYCH TECHNOLOGII
Programistów, grafików, specjalistów user experience, specjalistów ds. marketingu i promocji.
DZIENNIKARZY
Lub bloggerów piszących o nowych mediach.
PRZEDSTAWICIELI FIRM
I instytucji zainteresowanych stworzeniem własnych aplikacji mobilnych.
Jednym z celów Festiwalu jest popularyzacja polskich aplikacji mobilnych, szczególnie tych związanych z kulturą i historią Warszawy. Poprzez inspirujące przykłady, ciekawe prezentacje i sposoby na ich zastosowanie w kulturze i edukacji chcemy zachęcić mieszkańców Warszawy i turystów do częstszego i bardziej świadomego korzystania z aplikacji mobilnych. Pragniemy także zaprezentować Warszawę jako metropolię nowoczesną, podążającą za światowymi trendami i wychodzącą naprzeciw zwyczajom i potrzebom użytkowników.
Obecnie aplikacje i gry mobilne stają się coraz bardziej popularnym narzędziem promocyjnym dla wielu instytucji kultury, jednak ich potencjał jest wciąż mało znany i niewykorzystany. Ze statystyk dostępnych np. w sklepie Google Play wiemy, że duża część polskich aplikacji mobilnych jest pobierana przez niewielką liczbę użytkowników (dominują przedziały 100-500, 500-1000 pobrań).
Z naszych analiz wynika, że za sukces aplikacji odpowiada w dużej mierze promocja, na którą niektóre instytucje nie mają pomysłu lub środków, choć w tworzenie gier i aplikacji często inwestują stosunkowo duże kwoty. Brak odpowiedniej promocji i pomysłów na wykorzystanie danej aplikacji w edukacji i animacji kultury powoduje, że wiele wartościowych aplikacji jest zupełnie nieznanych przez mieszkańców i turystów.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY FESTIWALU
Sylwia Żółkiewska
Kuratorka FAM, Sekcja Kreacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego
Ekspert w dziedzinie aplikacji mobilnych dla kultury i edukacji, autorka pierwszego w Polsce przewodnika po aplikacjach mobilnych pt. Appetyt na applikacje, autorka programów wykorzystujących nowe media w edukacji. Więcej informacji www.zolkiewska.pl.
Paulina Jędrzejewska
Sekcja Varsaviana, prowadzenie panelu dyskusyjnego
Prowadzi działania mające na celu zwiększenie świadomości uczestników w obrębie nowych technologii cyfrowych w kulturze. Pracuje w temacie wolnej i nieformalnej edukacji, nowych technologii, projektów międzypokoleniowych i partycypacji.
Małgorzata Rycharska
Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego
Ekspert z dziedziny User Centered Design i metod zarządzania procesem kreatywnym. Posiada wieloletnie doświadczenie w projektowaniu gier i usług społecznościowych oraz zarządzaniu społecznościami internetowymi.
Noemi Gryczko
Sekcja Edukacja, prowadzenie panelu dyskusyjnego
Tworzy przestrzeń do twórczego działania dla ludzi i organizacji. Promuje technologie mobilne w edukacji i w kulturze. W ramach Programu Rozwoju Bibliotek Fundacji Billa i Melindy Gates oraz PAFW koordynowała projekt „Tablety w Twojej bibliotece”. Z Sylwią Żółkiewską – napisała poradnik APPetyt na APPlikacje.
Maciej Bukowski
Sekcja Technologie
Posiada doświadczenie we współpracy z agencjami interaktywnymi i podmiotami komercyjnymi. Specjalista w dziedzinie kreacji, grafiki użytkowej i projektowania interakcji. Współtwórca Agencji Kreatywnej Bukowscy, w ramach której przygotowuje szereg działań związanych z kreacją wizerunku, UI oraz VR.
Grzegorz Bukowski
Sekcja Technologie
Grafik 3D, specjalista w dziedzinie nowoczesnych technologii VR i MR. Współtwórca marki Bukowscy oraz kierownik produkcji powstającej aplikacji ArchVR związanej z wirtualną rzeczywistością. Tworzy wirtualne przestrzenie i implementuje je jako interaktywne widoki w aplikacji VR na urządzeniach mobilnych.