Fundacja Culture Shock zrealizowała w 2017 roku pierwsze w Polsce badanie społeczne na temat czynników sukcesu polskich aplikacji i gier mobilnych dotyczących m.in. kultury i sztuki oraz polskich firm branży kreatywnej odpowiedzialnych za ich powstanie.
Interesowały nas przede wszystkim aplikacje i gry mobilne z obszaru kultury i edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów muzyki, sztuki i wzornictwa. Nasza analiza pozwoliła na opisanie dobrych praktyk oraz rekomendacji dla istniejących i nowopowstałych firm z sektora kreatywnego w zakresie tworzenia, zarządzania, finansowania i promowania aplikacji lub gier mobilnych. Jest to tym ważniejsze, że stale rośnie liczba aplikacji mobilnych oraz firm, które je produkują, a tylko niewielka część z nich osiąga komercyjny sukces.
Celem naszego badania była promocja rodzimych twórców aplikacji i gier mobilnych oraz zebranie i wypromowanie wiedzy opartej na doświadczeniach tych firm, którym udało się odnieść sukces.
Aplikacje wytypowane do badania to:
Daily Art by Moiseum, Explain Everything, Foldify, Going., Kasprowy Wierch, Konkurs Chopinowski, Legimi.